365hp FORUM
365hp FORUM
365hp FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


365hp minden napra egy lóerő
 
www.365hp.rowww.365hp.ro  Forum ROForum RO  KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  Belépés  
HTML Online Editor Sample
"Mindennek, aminek kezdete van, véget is ér."
Bezárt a FORUM bizonytalan ideig, vagy végleg? 
Nem tudni még. 
Miért? 
Mert eljárt felette az idő úgy ahogy a fenti Virág Botond által készitet fényképen látható autók fölött is...
Nyugi, a szép idők emlékére minden itt marad az idők végezetéig anyi különbséggel hogy itt nem lehet mostantol hozzászolni a dolgokhoz. 
De semmi gond, a www.365hp.ro él és virul, ott mindent megtalálsz majd ami itt is volt, a cikkeink allat hozzá is szolhatsz
vagy akár véleményt is nyilvánithatsz, fórum helyet pedig itt a FACEBOOK-os linkünk, szólj hozzá vagy csak LIKE!
 
***
Similar topics

 

 Honda Civic & Del Sol & S2000

Go down 
+3
Freddy
Gucy
wasted
7 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
SzerzőÜzenet
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyKedd Szept. 02, 2008 7:53 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 13

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 14

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 15

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 17
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyKedd Szept. 02, 2008 7:54 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 18

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 19

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 20

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 21
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyKedd Szept. 02, 2008 7:55 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 22

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 23

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 27

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 28
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyKedd Szept. 02, 2008 7:56 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 29

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 30

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 31

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 32

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 33
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyKedd Szept. 02, 2008 7:58 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 34

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 14101_1208243394

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 14101_1209983438

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 14101_1209983630

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 14101_1209983661

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 14101_1209983700

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 14101_1209983717
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Szept. 07, 2008 11:44 am

Nekem nagyon bejon a verda Cool (nem is tudom valyon miert? scratch , ja nekem is ilyen van Razz )

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 7

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 8

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900273
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Szept. 07, 2008 11:45 am

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900331

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900356

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900398
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Szept. 07, 2008 11:46 am

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900521

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900664

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900695
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Szept. 07, 2008 11:47 am

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1206900756

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1208532664

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1208532779

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1208532984
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Szept. 07, 2008 11:49 am

Amugy meg eladó a verda Cool

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1209999990

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1210000033

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1210000060

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1210001543
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Szept. 07, 2008 11:49 am

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1210001568

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1211299055

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1213544729

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1213544756
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Szept. 07, 2008 11:50 am

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1213544779

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1214925288

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 24441_1214925302
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyCsüt. Okt. 09, 2008 10:33 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Dsc_7610
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyCsüt. Okt. 09, 2008 10:33 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Wp160010
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyCsüt. Okt. 09, 2008 10:34 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 R_hond10
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyCsüt. Okt. 09, 2008 10:35 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Dsc_0210
Vissza az elejére Go down
Gucy
280HP
280HP
Gucy


Férfi
Hozzászólások száma : 230
Age : 34
Város : Szatmar city
Autóm : Ford Escort
Registration date : 2008. Sep. 18.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyPént. Okt. 10, 2008 9:36 am

Faj a szivem mikor ilyen Hondakat latok Sad( a kedvenc autom
kar hogy nem jot osze hogy vegyek egyet Sad(
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptySzomb. Okt. 11, 2008 8:48 pm

Vissza az elejére Go down
Freddy
280HP
280HP
Freddy


Férfi
Hozzászólások száma : 349
Age : 37
Város : Szatmárnémeti
Registration date : 2007. Dec. 25.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyVas. Okt. 12, 2008 11:05 pm

Ez a te verdád ugye Wasted!
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptySzer. Okt. 15, 2008 12:31 am

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 10-12-08-595

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 10-12-08-618

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 10-12-08-531

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 10-12-08-534

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 01
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptySzer. Okt. 22, 2008 10:12 pm

Na ez már valami hahota

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-girls-01

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-babes

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-girls-02

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-girl

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-girls-03

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-and-girls

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-babe

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-and-girl

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-and-babes

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-and-babe
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptySzer. Okt. 22, 2008 10:14 pm

Nyam nyam hahota

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-NSX-babes

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-NSX-girl

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-NSX-babe

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 NSX-babes

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Honda-NSX-girls

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 NSX-girl

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 NSX-girls
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyKedd Okt. 28, 2008 9:17 pm

A VTEC technológia

Prológus

A V-TEC a Honda egyik legnagyszerűbb szabadalma. Noha azokban a szép Forma 1-es időszakokban, míg a Honda aktívan képviseltette magát ezzel a fajta találmánnyal, mérnökei rájöttek arra, hogy a turbó használata elég veszteséges, elsősorban a nagy üzemanyagfogyasztás miatt, így az utcai használatra sem volt alkalmazható. Ugyanakkor előnye az, hogy alkalmazásával a kisebb kapacitású motorok a lehető legnagyobb teljesítményt adják le (pontosabban nagyon nagy teljesítményt).

A Honda mérnökei rájöttek arra, hogyan is lehetne a V-TEC hajtóművel még több teljesítményt kipréselni a motorból nagyobb üzemanyagveszteség és motorkárosodás nélkül (persze ekkor a V-TEC még nem állt a Honda tulajdonában).

Az első V-TEC vázlatrajza és eme nagyszerű technológiának továbbfejlesztése Jeff Palmer nevéhez fűzödik, kinek tervei eljutottak a V-TEC -és a Honda hazájába egyaránt, Japánba és a szomszédos régiókba.



Lentebb olvashatóak a V-TEC hajtómű típusai, megvizsgálhatjuk, hogyan és mire is épül a V-TEC technológia.


A V-TEC Felépítése


Az alapvető szerkezet, melyre a V-TEC technológia épül, egy egyszerű vízszintesen, hidraulikusan működésbe hozott dugattyú. Ez a vízszintesen elhelyezkedő munkahenger hidraulikusan mozgatja a szomszédos szelephimbákat. Eme rugós szerkezetet használva a henger újra és újra visszatér eredeti állapotába.

A V-TEC egy rendkívül bonyolult és precízen megtervezett technológiai folyamat végeredménye, így további részleteibe felesleges belemerülnünk. Helyette meg fogjuk nézni azokat az alapvető működési elveket, melyek a következő fejezetekben felmerülő esetleges kérdésekre adnak majd választ a Honda V-TEC technológiájával kapcsolatban. Először is vizsgáljuk meg a lentebb található képet. Egymás mellett láthatunk két vezérmű-bütyköt, mely egy vezérműtengelyt alkot. Ezek a bütykök külön-külön hajtják meg a himbákat.

A két vezérmű-bütyök függetlenül működik egymástól. Tudni kell róluk, hogy szándékosan tervezték őket eltérően. A baloldalon található bütyök a "vadasabb" kivitelezése, mely hamarabb nyitja a vezérlőszelepeket és mélyebbre, majd le is zárja azokat, a jobb oldali himba működésének lépése előtt. Normál esetben a vezérlőbütykök függetlenül működnek egymástól.

A V-TEC technológiájában a dugattyús szerkezet benne van a „szelídebbik" himbában, majd innen az olajnyomás hatására átpréselődik az erősebbik, vadasabb himbába. Így van az tehát, hogy a két lebeny függetlenül működik egymástól de a V-tec szelep nyitása után az olajnyomás áttolja a magasabb bütyök által vezérelt himbába ezáltal a magasabb bütyökprofil fogja vezérelni a szelepeket. Ezen az "összetett" ábrán láthatjuk, hogyan is zajlik le a folyamat egészen a bal "vadasabb" himbáig. Ezen az elven alapszik a Honda összes motorjának felépítése.

Jelenleg a Honda négyféle V-TEC kialakítással büszélkedhet. A továbbiakban a V-TEC eme négy típusával ismerkedthetünk meg.

A V-TEC hidraulikus csapos beültették a DOHC V-TEC motortípusba. Az első VTEC prototípus motor a legendás B16A volt, mely 1595cm3, 4 hengeres, 16 szelepes DOHC motor volt, 160 lóerővel, ezt később, 1989-ben integrálták bele a JDM Honda Integra Xsi és Rsi típusokba.

A lentebb található képen egy Honda DOHC PGM-Fi nem teljesen V-TEC szabványú motor látható, ugyanis az egy 1590 cm3-es ZC DOHC motor. Megjegyzésként még annyit, hogy itt is megtalálhatóak a vezérlő-bütykök a hozzájuk tartozó himbákkal azonban a bütykök működése itt már nincsenek összhangban, vagyis teljesen külön dolgoznak.

A Honda eme DOHC V-TEC kivitelézésénél a kipufogó - és szívótengely közé tett egy exra vezérlőbütyköt és himbát. A három vezérlőbügyök-himba egymás mellett helyezkednek el. Az új középső bütyök a "vadasabb" baloldali himbával van összeköttetésben és szabályozza is azt. Így a V-TEC mindhárom himbát és bütyköt használja fel, tetszés szerinti szabályozásban a "szelídebb" és "vadasabb" himbákat aktiválva ezzel.

Megjegyzésként: A ZC és a B16A típusoknál könnyedén kivehetőek a két motor a DOHC és a DOHC-V-TEC közti különbségek, a B16A motor valójában nem a ZC típusból származtatható. Valójában a ZC-nek és a B16A eltérő furatuk és vezérlésük van. A B18A és B18C típusú motoroknál szerkezetileg hasonló a felépítésük a JDM Integránál használt szériánál.

A DOHC V-TEC motorok rendkívül erősek és nagy teljesítményűek. A B16A egyszerű utaci használatánál először 160, napjainkban pedig 170 lóerőt hozott ki a gépből. A finomhangolt szuper B16B motor az új JDM EK-szériánál, tehát a Honda Civic Type-R típusnál 1595cm3-nél 185 lóerőt termelt.



A DOHC V-TEC kiváló teljesítményt nyújt magánál az utcai változatánál is. Ugyanis az E-DC2 Integra Si-V-TEC motorja 180 lóerőt hoz ki 1797cm3-is DOHC V-TEC B18C motorjával. Ez felér az RPS-13 típusú, DOHC Turbo-Intercooled motort használó Nissan 180 SX, 1, 8 literes, „csak” 175 lóerős géppel.

A V-TEC motorok egyik alternatív változata, ahol a Honda ezekben a motorokban speicális, ugyanakkor minőségi kipufogórendszert használ. A SOHC V-TEC motorokat gyakran állították a DOCH V-TEC ’másodhegedűseként’, de ez az állítás téves. Ugyanis a SOHC motorfejek sokkal keskenyebbek és ezáltal könnyebbek, mint nagyobb és jobbnak titulált DOCH testvérének. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a SOHC motortípus sokkal ’kívánatosabb’, mint a DOHC engine. Így tehát elmondhatjuk azt is, hogy a SOHC VTEC kategóriájában a legjobban sikerült modell.



Vessünk egy pillantást a lentebb található képre, ahol megfigyelhetjük, hogy a SOHC himbái el vannak választva egymástól, ugyanakkor továbbra is szomszédságban állnak egymással.

A SOHC V-TEC kivitelezésénél (lent a képen), a Honda két himba közé tett egy „vadasabb” vezérlőbütyköt a szelepek kifogástalan működése végett.

A SOHC V-TEC motorok az alap SOHC motortípus továbbfejlesztett és nagyobb teljesítményt adó motorok közé sorolandó. A D15B típusú motort, melyet a Civic/Civic Ferio VTi modellek (EG-szériánál 1991 - 1995 között) használtak, 130 lóerőt voltak képesek produkálni 1493 cm3 mellett. Ezt a fajta motort egyébként erősebb, 1, 6-os vagy butított 1, 8 literes DOHC motoroknál szokták használni!

A SOCH motoroknál használt V-TEC technológia egyik változata a V-TEC-E implementáció (E vagy Economy). A V-TEC-E kifejlesztésénél azt az elméletet kvöették a mérnökök, hogy a levegő keringjen a motorkamrákban, így előállítva több levegőt és plusz üzemanyagot. A V-TEC-E munkavégzés közben egy szelepet mindig inakítvvá tesz.

A SOHC V-TEC-E motortípusnál egyetlen vezérlőbütyköt építettek rá a vezérműtengelyre. Igazából ez vezérlőbütyök egy ’gyűrű’ formáját adja. Működés közben ez azt jelenti, hogy motorhoz tartozó himbát nem fogja aktiválni, ami azt a tulajdonságot hordozza magában, hogy a motor valójában 12 szelepes módon fog működésbe lépni. Ennek a végeredménye egy örvénylő ciklus lesz. A V-TEC eközben aktiválni fogja a szelepeket, így akár 16 szelepes módban is üzemelhet a motor kiváló fordulatszám mellett. A Honda mérnökei kifejlesztettek egy olyan adagoló rendszert 12 szelepes változatnál, melynél a levegő-üzemanyag aránya körülbelül 20:1.

Így a SOHC VTEC-E motor hajtotta EG-széria típusú Civic ETi kedvező üzemanyagfogyasztással rendelkezik, tehát fogyasztása literenként 20 km, vagy jobb!

Érdemes megjegyezni, hogy a 1, 5 literes SOHC V-TEC-E motor, melyet a JDM Honda Civic ETi típus használt, 92 lóerős volt. Ez lényegesen kevesebb mint amit egy alap 1, 5 lieteres 1.5l SOHC motor produkálna, mely a kettős Keihin porlasztókkal eléri a 100 lóerőt. A SOHC V-TEC a D15B típusú motornál 130 lóerőt könyvelt el. Ez bizony 30%-kal több mint az alap SOHC motor teljesítménye!

Most hasonlítsuk össze a SOHC V-TEC és a SOHC V-TEC-E motortípusokat. A Honda mérnökei rájöttek arra, hogy a kettőt össze is lehetne ’olvasztani’, tehát a kettőből készíteni egyet. Végül így alkották meg a 3-szakaszos V-TEC motort. A 3-szakaszos V-TEC technológiát a D15B típusú, 1, 5 literes SOHC motornál használják, mely így dupla teljesítmény ad a motornak.

A fentebb leírtakban megvizsgáltuk, hogyan és mire is alapszik a V-TEC technológia. A következő leírásban alternatív szelepvezérlést fogunk megtekinteni, melyet napjainkban más gyártók is előszeretettel használnak.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Img9

Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyPént. Feb. 13, 2009 3:15 pm

danger LoVe danger
Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 5
Vissza az elejére Go down
wasted
600HP
600HP
wasted


Férfi
Hozzászólások száma : 988
Age : 38
Város : SM
Autóm : Oútóú
Registration date : 2007. Dec. 28.

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 EmptyKedd Ápr. 07, 2009 5:07 pm

Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 3394363880e920cc30dfo.th
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Honda Civic & Del Sol & S2000   Honda Civic & Del Sol & S2000 - Page 5 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Honda Civic & Del Sol & S2000
Vissza az elejére 
5 / 6 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Honda Civic EP1
» Honda Civic EG
» Honda Civic R.I.P 2010

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
365hp FORUM :: Autóm, autók, autóitok, autóink, autóik... :: Kedvencek-
Ugrás: