Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Egy átlagos csütörtök délután, csendes a város, mintha mindenki el lenne utazva. Lássuk csak, micsinál ilyenkor kedvenc autómesterünk? "Szia, megyek hozzád fotózni! Okés, nyitom a kaput"
Benn, elöszöris belebotlasz egy 4x4es turbós szögletes Alfába Nelu szerint bármelyik Evót/Subarut/Lanciát/BMW-t meg tudná szorongatni, csak lenne idő rá foglalkozni vele. Ugyanaz a platform, mint a 90-es évek legendás Lancia Delta Integraléja.
Beljebb egy fehér, ultrabrutálkompresszoros Mustangot is találok. Mellette a sötét lovag, egy frissen városunkba érkezett Corvette. Ajjajjjj..... ... csak egy kis pöccnyi gyújtás a motornak, és dübörög a V8. naggyon kemény.
Na jó, de akkor menjünk be a szervizbe:
Benn, a jóöreg Subaru Impreza figyel csendben, ameddig a Mester rá is sort kerit. ECU programozás, egy kis elektronikai mütymütyölés, turbónyomás, meg ami még kell...
És a lóerőbarlang legmélyén:
Mi is lehetne ez? Na, erröl fog szólni ez a topik.
attilaboot Admin
Hozzászólások száma : 2416 Age : 50 Város : Szatmárnémeti Autóm : Toyota Celica '80, Honda Civic. Registration date : 2007. Dec. 23.
Anyira profi ez a beszámolo hogy akármit is irnák hozzá eltörpülne... :-) Na meg tudom is milyen autocska lapul ott Nelu bácsinál.
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Szóval: a sztori úgy kezdődik, hogy a terepjárásra használt Range Roverünk nagyon fasza kis gép: megvettük, átalakitottuk, V8-as benzines motor, húz mint a barom. Viszont régi fejlesztés, lassú, elöl-hátul merev felfüggesztés, plusz nem tudtuk darabokra szedni és újra összerakni, hanem mindig tönkrement valami rajta. Ja, de amikor működött, akkor aztán nagyon.
Tehát kell egy gép, amely nem a durva offroad sárdagasztásra való, hanem egy tempós, tereprallis autózásra: mész 3-4 kilométert egyhuzamban, majd fék, az erdő mellett be jobbra, forestier szakaszon 4-5 kilométert, egy árok, majd újra gáz.
Az általunk választott recept: végy egy külföldi, megvigyázott állapotú Subaru Legacy-t, majd trancsirozd fel. (megvettük, a hihetetlennek hangzó 500 euróért) 200 ezer kilométer után is az eredeti alkatrészek dolgoznak benne, minden gömbfejbe, csuklóba bele van pecsételve: Fuji Heavy Industries. Ja és rozsda sincs sehol. Az alapanyag, a 2.2es turbó nélküli boxermotor a jóöreg szimmetrikus négyszernéggyel, felezővel ideális a tempós árkonbokron keresztül autózásra. Az automata váltót pedig nem tudod túlerőltetni, nincs kuplungolás, csak fék és gáz.
Köztudott persze a Subaru Legacy kombiról, hogy hatalmas: A képen látható példány a turbós változat, megcáfolandó azt hogy a japók csúnya autókat készitenek.
Az autót, miután a képeket látható módon feltrancsirozod, akárcsak a karácsonyi pulykát, minden fölösleget kiszedsz. Az elejét és a hatalmas hátsó részét levágod, majd a jobb terepszög elérése érdekében röviditve visszavarrod. Igy, az autó hátsója szinte rögtön a hátsó kerék mögött ér véget, és nem akad fel sehova. Majd, megtöltöd minden jóval: komoly rollbar-rendszer, székek, méterszámláló, homologizált tank, és az egésznek a lelke, akárcsak a pulykánál a fűszerezés: itt a felfüggesztés.
Nelu mester egy számunkra teljesen ismeretlen csapatot választott, a közeli és oly barátságos Ausztráliából, akik DMS Shocks néven saját fejlesztésű, egyedi igényekre szabott tereprally teleszkópokat készitenek. kb egy méter hosszú rugóúttal, ha minden igaz. Na, ezek hamarosan érkeznek a repülővel.
Most a villamosságon a hangsúly, majd megkapja a felfüggesztést, DMS+uniball rendszerűt, a régi légpárnás (!!!!) helyett. Persze, a teleszkópok kieresztését (bound-rebound azthiszem) a kabinból változtathatod. Felnik: Subaru Foresterröl, gumik: BFGoodrich Mud Terrain, 205/75R15.
A jelenlegi fázisban várjuk a felfüggesztést, majd a kialakitott rendszerre rátesszük a kereket és utána "takarjuk be" az oldalát egy sárvédővel. Hamarosan teszem fel a többi képet Nastor Nelu szervizéből, lássuk csak mi történt a Subával!
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Lássuk csak, hogyan is néz ki a jelenlegi állapotban?
Elöszöris, a fenti fehér Subaru Legacy-n gondolom látszik, hogy a legnagyobb ellenség a terepjárásban a karosszéria óóóóóóóriási túlnyúlása, ami persze beakad az árokba, a patakpartba. Ennek elkerülése érdekében a másfél méter hosszú csomagtartót visszavarrtuk, rögtön a hátsó kerék mögé, ugyanezt elöl is: A hátsó ajtót kiiktattuk, jobbról a rollbar szerkezet, háttérben a Nelu autói által szerzett kupák.
Rollbar, hátulról. közé fog kerülni pótkerék, párszáz literes biztonsági tank, most kötik be a villamosságot:
A műszerfalat beboritjuk tűzálló anyaggal, jönnek a műszerek: méterszámláló, GPS, navigátoreszközök. Fontos, hogy többszáz kilométert is meg lehessen tenni, békességben, a boxermotor duruzsolását hallgatva:
Fura kis popó, dehát a régi Subaruk közül egyik se szebb:
A motort és váltót szétszedtük, összeraktuk, de maradjon igy, új féltengelyek érkeztek, hogy birják a boxolást felfelé az erdőben. Nelu fejében már össze van rakva az autó...
Hamarosan érkezik a felfüggesztés, amely kiadja majd az autó végső formáját, addigis, egy kis Kenya rallye, ezen épp a Celica rallyraid változata szerepel, de teszek fel majd a jóöreg Subáról is:
attilaboot Admin
Hozzászólások száma : 2416 Age : 50 Város : Szatmárnémeti Autóm : Toyota Celica '80, Honda Civic. Registration date : 2007. Dec. 23.
Nastor mester mintha gondterhelt lenne, na ilyet sem látni sürün !
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Épp keresi a legjobb helyet valami, számomra ismeretlen kütyünek.
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Már az országban vannak a teleszkópok, tegnap hivtak a TNT-sek. Nagyon izgulok )
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Még nincs Karácsony de már megérkeztek a szuper kis DMS teleszkópok, 16-féle állitás, fentről, bentről, kieresztés, gáznyomás, a képen midenki örül.
Egy kis érdekesség: a teleszkóp felső tányérján ott virit az STI felirat, azaz Subaru Tehnica International, mint a WRX STI-n.
Hamarosan újabb részletek, most indulok lefilmezni Szatmár autós-gokartos fiatal tehetségét, Vajda Andrei-t, a Kis Bajnokot.
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Folytatódik az autószületés. Ma is meglátogattam Nelu mestert, lássuk mi történt a múlthét óta: bizony nem tétlenkedett a Mester: a csővázra vissza van varrva a pléhpofa: így már egész autóformája lesz.
Alsónézetből látszanak a legjobban a rétegek: rollbar, karosszéria, és az elektromos drótokat rejtő csatorna.
Ez pedig a saját tervezésű hátsó futómű: persze, az első és hátsó differenciál is szét lett szedve.
Igy néz ki a visszavarrt hátsórész. Az ördögszarvakból szép kis hátsó szárny lesz. De a meglepetés a másik oldalon vár.....
Kész van a hátsórész karosszériaformája is: brutális szélesités, persze szigorú FIA szabványok szerint, erre viszont senki nem számitott ) Gumik: BF Goodrich Mud Terrain, 215/70R15, sárdagasztásra és tempós terepezésre is ideális.
Az első rész is hamarosan kész:
Akárcsak a plasztikai sebészek cicifelvarráskor , Nelu is pontosan kijelöli a varrás helyét:
Homológ benzintank, két teleszkópállitómese, és ide kerül a 2 pótkerék és a szerszámosláda is.
Még kéthét meló, aztán tesztelünk. Elsőként a 365hp.ro-nak.
attilaboot Admin
Hozzászólások száma : 2416 Age : 50 Város : Szatmárnémeti Autóm : Toyota Celica '80, Honda Civic. Registration date : 2007. Dec. 23.
Ahhhhhhh, na most akadtam ki ! Ez UFO lesz vagy pancelauto? BRUUUUTAL egy vas ! Huh, ilyet meg nem latak sokan, szerintem. Gergo, szoljal mar legyszi mikor mesz megint, please !!! Akkarom latni eloben a mutanst.
jezusom...ez meg jobb lesz mint ahogyan en el kepzeltem.. mar varom azt a millanatot mikor meg kukkanthatom mikor el haladok elotetek :cheers: :cheers:
Sancy89 110HP
Hozzászólások száma : 197 Age : 34 Város : Szatmarnemeti Autóm : Dacia 1310, Honda Civic GT Registration date : 2008. Mar. 15.
Ez az auto ( mar inkabb pancelauto ahogy attila mondja ) egy nagyon komoly gep lesz !
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
És, ígéretünkhöz híven, a Subaru Legacy Monster Project a mai napon elhagyta Nastor Nelu mester portáját, bár nehezebben fért ki rajta mint eredeti állapotában, most 1.90 széles.
Persze, nincs még kész, hiányoznak a székek, a tripmaster és az övek ma érkeztek, de most Révész Csabi festőműhelyébe visszük át, pár nap alatt kész lesz.
Most középállásban található, a teleszkópokból még lehet feljebb ereszteni, de 500 méterre igy is jó lesz. Közben, diszkréten leáll a forgalom a kereszteződésben.
A fatörzset persze kivesszük és teszünk bele rendes offroados versenyszéket, nyugi!
Ez saját tervezésű felfüggesztés, meghosszabbított karokkal és féltengelyekkel, az a vastag csavarra végződő izé az uniball, ugyezt használja pl a Palik Dakar Team is.
A motorral minden okés. Egy kulcsra gyúlt a szétszedés és összerakás után. A pocak a Csabié.
A teleszkópok patronjai a saját készitésű toronymerevítőre lettek felfogva, innen lehet állitani a visszarugózást és egy csomó mókás beállitást.
Az első része még nincs kész, de festeni igy is lehet. Nelu mester ma elutazik jól megérdemelt szabadságára. Depersze a Hondával, bár ezzel is tuti lenne. Most pedig egy pár percre gyönyörködünk a varacskos disznóra hasonlitó formában.
JUJ de nagyon zsiiir lett. kivancsi vagyok milyen lesz majd keszen festes utan..de meg kivancsibb vagyok milyen lesz keszen egy saros verseny utan :cheers: :cheers:
attilaboot Admin
Hozzászólások száma : 2416 Age : 50 Város : Szatmárnémeti Autóm : Toyota Celica '80, Honda Civic. Registration date : 2007. Dec. 23.
Tárgy: Re: Subaru Legacy - GerBog/Nastor project Pént. Aug. 01, 2008 8:48 am
Mi egy brutál állat gép lett ebböl! Tudom hogy nem arra lett tervezve de szerintem simán indulhat akkár a DAKAR-on os! Alig várom hogy lássam "élöben" is a mutáns subarut. Szerintem nem sok hasonlo auto futkározik romániában. Respect az egész társaságnak, azoknak akik kitalálták, megálmodták és kivitelezték.
frigyes 110HP
Hozzászólások száma : 100 Age : 46 Város : Satu Mare - Szatmárnémeti Rólam : Sok jó helyen kis ember is elfér! Autóm : Opel Astra Classic II., 1.6, 105HP. Registration date : 2007. Dec. 25.
Mi az istennyila ez? Hova akartok ezzel menni? A Marsra? Meg vagytok ti őrülve Gergő...
Nem , nem , az egy remekmü! Volt szerencsém megnézni a videot is amit Gergõ készitett , húúúúúúúú nagyon szépen szol az a boxer motor
Ebböl már csak valami jó fog kisülni
frigyes 110HP
Hozzászólások száma : 100 Age : 46 Város : Satu Mare - Szatmárnémeti Rólam : Sok jó helyen kis ember is elfér! Autóm : Opel Astra Classic II., 1.6, 105HP. Registration date : 2007. Dec. 25.
Most voltam lent a GerBognal par perce lattam elobe a remekmuvet , lefestve szep feherre meg varja a zold csikokat. Huh hat azt latni kell bizony, nagyon szep , nagyon brutal, altam es csodaltam szohoz se jutottam. De gondolom mikor kesz lesz majd rak fel Gergo kepeket rola , kivetelesen most hamarabb lattam mint o
Nem vittem gepet , mivel nem az en verdam , hagyom hogy majd az beszeljen rola aki pontosan tudja az adatokat , kapott meg par ujdonsagot a gep
P.S. De aki kivancsi az maga is megnezheti lent a cegnel mert ottvan. Meg nincs szam az auton , maskepp mar kilett volna probalva terepen , de lesz szam is meg trailer is , mert ugyertettem hogy mivel 190cm szeles nem fer fel a mar meglevo trailerre.
P.S.2 Na meg hadd egyen a fene titeket is
gergo V.I.P
Hozzászólások száma : 508 Age : 42 Város : Szatmár Rólam : mitsu, honda, yokohama Autóm : lancer evo IX, peugeot 306, és a többiek... Registration date : 2008. Jan. 21.
Szevasztok. Most érkeztem vissza a civilizációba, egy autó/telefon/internet/gumi/felni-mentes, marosmenti kicsi házban eltöltött hét után. Autós szempontból sok érdekes nem történt velem, talán annyi hogy összehaverkedtem a kicsi falu egyetlen igazi tuningolt autójának tulajdonosával, Ghiţával. Az autó paraméterei: 6870cm3, szívómotor, 5+1 sebesség, 4kerékhajtás, szín: kék-szürke, elől "GHITA" felirattal. Gondolom, kitaláltátok, milyen gépről van szó:
A Subarut még én sem láttam, ma délután megyek lefényképezem, majd Photoshopban megtervezem a dekorációt és már teszem is fel. Jövő héten drivetest!